به گزارش راسخون؛ طارمی از سوی رسانه گل‌پوینت به بهترین بازیکن هفته یازدهم لقب گرفت و به تیم منتخب راه پیدا کرد اما ستاره ایرانی با گلزنی در تیم‌های ریوآوه در فصل گذشته و پورتو در فصل کنونی توانست آماری خیره کننده را به ثبت رساند.

طبق گزارش سایت لیگ پرتغال، مهدی طارمی با ۱۷ گل در لیگ پرتغال به بهترین گلزن سال ۲۰۲۰ لقب گرفت. او در لیگ برای ریوآوه در سال ۲۰۲۰، ۱۳ گل و در پورتو ۴ گل به ثمر رساند.

طارمی در مجموع سال ۲۰۲۰ در ۴۰ بازی توانسته ۲۱ گل به ثبت رساند و آماری درخشان را به نمایش گذارد.

این روزها درخشش مهدی طارمی در ترکیب پورتو به اتفاقی عادی و روتین بدل شده و کمتر باعث تعجب فوتبال‌دوستان پرتغالی می‌شود. مهاجم ملی‌پوش ایرانی حالا به یکی از نفرات ثابت و تاثیرگذار اژدهاها تبدیل شده و با ادامه این روند حتی می‌تواند به تکرار موفقیت فصل گذشته در قرار گرفتن در رتبه‌ نخست جدول گلزنان نیز امیدوار باشد. طارمی سه‌شنبه‌شب در زمین گیمارش دوبار تیمش را به بازی برگرداند و نقش مهمی در برتری 3 بر 2 پورتو در زمین حریف داشت. پورتو در آخرین دیدار خود در سال 2020 به برد نیاز داشت تا همچنان در کورس قهرمانی لیگ باقی بماند و به لطف عملکرد درخشان طارمی به این مهم دست یافت.


ستاره پورتو

 

این برای سومین بازی پیاپی در لیگ پرتغال است که طارمی در برد تیمش نقش دارد و در گل‌های پورتو ردپای او دیده می‌شود. او ابتدا برابر توندلا گلزنی کرد، هفته گذشته یک پاس ‌گل برابر ناسیونال‌مادریرا داد و یک پنالتی هم گرفت و این‌بار نیز مقابل گیمارش دبل کرد تا سال 2020 برای او پایانی فوق‌العاده داشته باشد. در این بین او در جام‌حذفی و همچنین سوپرجام پرتغال نیز برای تیم کونسیسائو درخشید و حالا تیمش در هر سه جام داخلی مدعی قهرمانی بوده و در لیگ قهرمانان نیز راهی مرحله حذفی شده است.

پورتو در لیگ فاصله 4 امتیازی خود را با اسپورتینگ‌لیسبون صدرنشین حفظ کرد و از شانس بد کونسیسائو و تیمش، این تیم مشهور پرتغالی هم در فرم خوبی قرار دارد و به‌سختی امتیاز از دست می‌دهد. سایت «ناسیون» پرتغال درباره این مسابقه و عملکرد پورتو با طارمی نوشت: «پورتو به‌خوبی توانست ریتم خوب خود در هفته‌های اخیر را حفظ کند و به لطف عملکرد خوب مهاجمان خود به‎خصوص مهدی طارمی موفق شد گیمارش را شکست داده و همچنان بین مدعیان باقی بماند. ستاره این مسابقه مهدی طارمی بود که دو گل نخست تیمش را زد و البته گل پیروزی‌بخش پورتو توسط لوئیس دیاز به ثمر رسید. شاگردان کونسیسائو روند پیروزی‌های خود را در این مسابقه هم حفظ کردند و پابه‌پای بنفیکا و اسپورتینگ‌لیسبون پیش می‌روند.»

برای پورتو برتری در این مسابقه اهمیت زیادی داشت. مصاف با تیم پنجم جدول باعث شده بود این مسابقه برای هر دو تیم حساسیت بسیار زیادی پیدا کند و به قول سایت «واول» عنوان مهم‌ترین دیدار هفته را داشته باشد. این سایت در گزارش خود آورده است: «حساس‌ترین دیدار هفته یازدهم لیگ پرتغال در ورزشگاه آلفونسوهنریکه بین دو تیم گیمارش و پورتو برگزار شد. سرجیو کونسیسائو برای این مسابقه اوتاویو، هافبک برزیلی را به‌دلیل دو جلسه محرومیت دراختیار نداشت و به‌جای او روماریو بارو به بازی گرفته شد. کوارشما هم در ترکیب اصلی تیم میزبان به میدان رفت تا برابر تیم سابقش بازی کند. بازی با هیجان بسیار بالایی آغاز شد و میزبان خیلی زود موفق شد به گل برسد. این گل باعث شد پورتو حملات خود را بیشتر کند و به‌دنبال جبران نتیجه و بازگشت به بازی باشد. مصدومیت په‌په در نیمه نخست برنامه‌های کونسیسائو را به‌هم ریخت و این مدافع باتجربه در همان 30دقیقه ابتدایی تعویض شد. در ادامه پورتو چندین فرصت خوبی گلزنی به‌دست آورد تا درنهایت توسط مهاجم ایرانی خود به گل تساوی رسید. پاس خوب موسی مارگا تنها به یک ضربه ساده نیاز داشت تا تبدیل به گل تساوی شود و طارمی این کار را به بهترین نحو انجام داد. زوج جدید خط‌حمله پورتو باعث شدند این تیم با تساوی به رختکن برود و با روحیه‌ای بهتر نیمه دوم را آغاز کند. نیمه دوم نیز با همان وضعیت آغاز شد. جنگ بیشتر در میانه میدان بود و پورتو در این بخش برتری داشت اما خط‌دفاعی گیمارش نفوذناپذیر نشان می‌داد و به همین دلیل کار برای مهاجمان گلزن کونسیسائو سخت‌تر شده بود. گل کوارشما به تیم سابقش باعث شد گیمارش دوباره به برد امیدوار شود اما این‌بار طارمی زودتر از آنچه تصور می‌شد دوباره بازی را به تساوی کشاند. ضربه دقیق او گل دوم پورتو را تنها دو دقیقه بعد از گل کوارشما به‌دنبال داشت و دوباره همه‌چیز به تساوی کشیده شد. لوئیس دیاز نیز با گلزنی خود باعث شد پورتو سال میلادی را با 3امتیاز حساس به پایان ببرد و با وضعیتی خوب سال جدید را آغاز کند.»
 


پیشنهادهای ازدواج برای طارمی از پرتغال!

 

درخشش خیره کننده مهدی طارمی در لباس پورتو به خصوص دبل او برای تیمش در بازی سه شنبه شب باعث واکنش های بسیار مثبت از سوی هواداران این تیم شده، به طوری که آنها حین و بعد از این بازی با ارسال توییت های فراوان از بازی طارمی اظهار شگفتی کرده و معتقد بودند که او، بهترین خرید این فصل فوتبال پرتغال و جهان بوده. جالب تر اینکه در این میان چند پیشنهاد ازدواج برای این ستاره ایرانی نیز از سوی کاربران پرتغال رسید، مانند: «به نظر شما طارمی می خواهد پدر فرزندانم بشود؟» یا «طارمی من عاشق تو هستم، تو چطور؟ با من ازدواج کن!» و «من دوست داشتن طارمی را شروع می کنم!»
 

کشف علی دایی در پورتو غوغا می‌کند


مهدی طارمی فقط ۶ سال زمان نیاز داشت تا از ایرانجوان بوشهر در لیگ یک ایران به پورتو پرتغال در لیگ معتبر این کشور بپیوندد و در آنجا بدرخشد. روز ۳۰ اردیبهشت سال ۹۳ بود که مهدی طارمی، مهاجم جوان تیم ایرانجوان بوشهر به پرسپولیس پیوست.
 
بازیکنی که آنقدر ناشناس بود که وقتی برای عقد قرارداد وارد ساختمان باشگاه پرسپولیس شد و قراردادش را امضا کرد کسی او را نمی‌شناخت اما طارمی در این سال‌ها کاری کرد که خیلی‌ها در ایران و جهان او را بشناسند. طارمی که با ثبت ۱۲ گل در ۲۲ بازی در تیم لیگ یکی ایرانجوان بوشهر پرسپولیس پیوسته بود خیلی زود توانست در این تیم جا بیفتد و به مهاجم اول لیگ ایران تبدیل شود.

طارمی که کشف مستقیم علی دایی در لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود توانست در پرسپولیس به آقای گلی و البته تیم ملی برسد و در جام جهانی هم بدرخشد. هرچند طارمی در زمان حضورش در پرسپولیس بعضا به خاطر فرصت‌سوزی‌هایی که داشت انتقاد هم می‌شنید اما کسی نمی‌توانست منکر عملکرد فنی فوق‌العاده او شود. طارمی بعد از پرسپولیس به قطر رفت و بعد از آن با یک انتخاب درست به تیم ریوآوه پرتغال پیوست و در این تیم توانست به عنوان آقای گلی لیگ معتبر پرتغال دست پیدا کند و در ابتدای این فصل به تیم پر قدرت، با افتخار و شناخته شده پورتو پیوست.

طارمی که در ابتدای فصل خیلی به بازی گرفته نمی‌شد کم‌کم و بدون حاشیه توانست خودش را به سرمربی پرتو تحمیل کند و حالا یکی از دو مهاجم اصلی این تیم مطرح پرتغالی باشد. طارمی که به ماشین پنالتی گرفتن و گلزنی در فوتبال پرتغال معروف شده شب گذشته و در بازی تیمش مقابل ویتوریا گیمارش دو بار دروازه حریف را باز کرد تا پورتو دو بار بازی عقب افتاده را به مساوی بکشاند و در نهایت هم به پیروزی برسد.

عملکرد بی‌نظیر طارمی در پرتغال این امید‌ها را زنده کرده که او در لیگ قهرمانان اروپا و در جدال با یوونتوس هم بدرخشد و با ادامه این عملکرد به یکی از تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا بپیوندد، چیزی که کاملا لیاقتش را دارد. طارمی تا اینجای کار در یازده بازی که برای پورتو زمین رفته ۴ گل زده، ۲ پاس گل داده و ۳ پنالتی گرفته که نشان می‌دهد عملکرد بی‌نظیری در این تیم مطرح داشته است.

طارمی نشان داد که اگر کسی پشت‌کار داشته باشد و البته در فوتبال انتخاب‌های درست کند می‌تواند از یک تیم لیگ یکی در فوتبال ایران به یک تیم معتبر جهانی در فوتبال اروپا برسد آن هم ظرف ۶ سال. او ثابت کرد که در فوتبال همه چیز پول نیست و می‌شود با انتخاب‌های درست نام جاودانه‌ای در فوتبال ایران کسب کرد. قطعاً مهدی طارمی پس از علی دایی یکی از بهترین مهاجمان چند دهه فوتبال ایران است که با توجه به سن و سال خوبش می‌تواند چندین سال آینده در فوتبال اروپا بدرخشد و پرچم ایران را بالا ببرد. همچنین با ادامه این عملکرد اصلی‌ترین مهره تیم ملی فوتبال کشورمان برای صعود به جام جهانی باشد.

کشف طارمی و احمد نوراللهی توسط علی دایی نشان داد که علی دایی چه ذهن بزرگ و چه استعدادی در کشف ستاره‌ها در فوتبال ایران دارد و می‌تواند از همین پتانسیل خودش حتی در تیم‌های اروپایی هم استفاده کند؛ کمااینکه تیم اورتون انگلیس به علی دایی پیشنهاد همکاری را داده و ممکن است دایی در همین پست یعنی استعدادیابی به تیم مطرح اورتون انگلیس بپیوندد.


واکنش کاربران




 









منبع:
1. میزان/ به بهانه درخشش ادامه‌دار طارمی در اروپا؛ کشف علی دایی در پورتو غوغا می‌کند
2. ورزش سه/ نگاهی به عملکرد فوق العاده مهدی طارمی
3. نصف جهان/ پیشنهاد ازدواج به طارمی
4. صایب/ طارمی به بهترین گلزن پرتغال در سال ۲۰۲۰ نام گرفت
5. فرهیختگان/ ستاره ایرانی جایگاهش در ترکیب اصلی پورتو را تثبیت کرد، پایان فوق‌العاده 2020 برای طارمی

** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.